Followers

Friday 13 January 2012

Angan Angan :D

Saya suka berangan. tipu laa kalau ada orang yang benci berangan kan. Hahaha. Paling saya suka berangan jadi chantik. Hahaha. Okay tapayah nak menyampah sangat lah kan. Dah kata berangan jadi chantik. Bukan rasa diri tu chantik. Haih. Tak salah kalau rasa diri tu chantik kan. Kang kalau rasa diri tu buruk tak keluar rumah pulak kang. So, kalau dah berangan diri tu chantik tu mesti rasa nak jadi macam macam. Kalau bole nak kerja yang glamour glamour jea. Dulu masa sch rendah kalau cikgu tanya ape cita cita kamu Syafiqa. My answer is saya nak jadi polis cikgu. Hahahaha. Pastu bila parents tau diorang rasa macam annoying jawapan yang saya bagi tu. Alah biasa lah. Budak budak kann. Kalau tak polis mesti doktor. Kalau tak doktor mesti cukgu atau ahli bomba. Tapayah nak atau sangat lah kan. Hahaha. Then one day tu ada someone yang buat saya rasa nak tukar cita cita tu. Someone tu is sepupu nenek saya. Dea datang rumah nenek then bila dea nampak cara saya duduk dea tegur. Dea kata "kamu nie ada ciri ciri nak jadi lawyer lah". Since daripada tu terus rasa nak jadi lawyer. Sampai lah sekarang. And my mom said memang bole jadi lawyer pun sebab asik nak menang jea bila argue dengan orang. Ofcs laa kann. Syafiqa pulakk. Hahaha. Pastu dalam masa yang sama teringin nak jadi model. Hahahah. Tu perasan lebih. Dah kata perasan chantik kann. Berangan lah benda yang chantik chantik. Pastu jadi manusia yang suka sangat tangkap gambar. And one day masa raya tahun lepas pegi beraya kat rumah EX-classmates, Nisak. Then masuk bilik dea nampak satu gambar saya. Gambar tu dea tangkap masa tengah lepak lepak kat LV. Dea print and tampal dalam bilik dengan koleksi gambar gambar lain lah kan. Macam shock giler. Then dea kata dea suka gambar tu. Chantik. Nampak macam model. Hahaha time tu rasa nak terbang jea. Bangga bangga. Nanti saya tunjuk pic tu. :D Lepas tu selain rasa nak jadi model, pernah jugak teringin nak jadi pramugari. Hahaha. Pramugari pakaian dea chantik. Pakai skirt. Hahaha. Mesti macam ada orang nak sumpah aku kan. ;P Tade laa. Tengok diorang pakai uniform then make-up lagi. Benda tu macam interesting. Sape yang jadi pramugari chantik chantik taw. Mengarut right. But nak buat macam mane. Kalau dah tak chantik just mampu untuk berangan jelah kan. :) Heee. Tapi sekarang rasa nak jadi lawyer tu still ada. So masa apply U ada pilih undang undang. Saya akan jadi lawyer yang chantik. Hahahah. Dengan baju putih and coat, hahaha.Okay lah. That all nak share untuk post hari nie. Byeee. :D


credit to : Nisak Photography :)

2 comments:

sirajazman said...

bukan main berangan lagi kau yee. haha

Syafiqa Jaafar's :) said...

HAHA nak buat macam manee. :D