Followers

Monday 9 January 2012

Kata kata Amira Ali. :)

Kau jangan rasa kau tu cukup hebat la bila dapat mainkan perasaan seorang gadis ok sebab ALLAH MAHA BERKUASA.kau kena ingat,tak mustahil hati kau jugak akan dipermainkan walaupun kau seorang lelaki,dan masa tulah nanti kau akan rasa betapa perit dan terseksanya hidup bila dipermainkan dan diperbodohkan.kalau tak kena kat kau pun,boleh jadi kena kat adik kau,kakak kau,tak pun anak kau.so,jangan la bangga sangat ok.setiap perbuatan ada balasannya.

Tadi bukak fb then tengok Mira ada post kat status dea ayat kat atas tu. Then rasa macam kata kata tu patut dibuat sebagai first entry saya setelah berapa lama tak update blog kan. Hmm, saya tau ape perasaan kalau seorang perempuan yang dah bagi sepenuh kasih sayang dekat seorang lelaki then lastly benda tu tak terbalas pun. Saya tau sebab saya pun perempuan. Hati  perempuan nie kan lembut. Tapi just kena ingat apa yang orang selalu cakap hidup kita nie ibarat roda. So, kalau ada yang rasa dea dah hebat sebab selalu buat seorang perempuan menangis, dea salah. Sebab apa yang dea buat dekat seseorang tu akan dibalas. Cuma lambat atau cepat jea. So, if awak rasa yang awak dah hebat sebab mampu menghina seorang perempuan yang betul betul menyayangi awak, tak appreciate, just ada dengan dea waktu dea susah, kau belum hebat lagi. Satu hari nanti apa yang kau buat dekat perempuan tu kau akan rasa. Just tunggu jelah. Masa tu jangan kau berdoa dekat Allah "kenapa kau beri dugaan nie dekat ak?" or "kenapa orang yang aku sayang buat aku macam nie?".  Tapi kau kena berdoa "adakah nie balasan kesilapan aku yang lalu?" atau "Adakah nie balasan kerana mengabaikan perasaan orang yang aku sayang dulu?". Renung-renungkanlah. :)

3 comments:

sirajazman said...

sibuk jee ! ni mesti ambil idea aku lah ni. hahahhahah (Y)

mira miera said...

isi yang mantap.huraian matang.haha.bajet komen karangan student pulok.haha

Syafiqa Jaafar's :) said...

siraj : mane ade laa. ish.nie luahan hati seorang perempuan.

mira : yess. cerita berdasarkan [engalaman. write from your heart. :)