Followers

Thursday 26 January 2012

Habit Abah -.-

Okay. Rasa hari nie nak cerita pasal abah saya. Hee. Tetiba kann? Sebab tak tau nak cakap pasal ape dow. Okay okay. The story is begin here. Abah saya memang jarang ada kat rumah. And once bila dia ada kat rumah dea akan cakap banyak. Sume benda yang tak senang kat mata dea dea akan cakap. Kadang kadang kitorang yang letih. Tapi saya jea yang tahan dengan mulut dea. Sebab saya kan anak abah. Hahahaha. Abah tak suka membebel. Tapi bila sekali dea dah cakap hmm Tuhan jelah yang tahu. Kalau dea tengah cakap, jangan layan. Nanti lagi lama dea cakap. Dulu tak macam nie. Sekarang nie jea. Hahaha. First habit abah is dea suka keluar rumah tak tutup pintu. -.- Nie yang paling bengang punye habit. Bila dea keluar dea bukak grill then start enjin terus keluar. Nasib baik pintu kat car porch tu reti tutup. Kalau macam nie lah porang masuk nak kidnapped aku pun tak sedar. Hahahaha pastu bila saya buat macam tu dea bising. Dea kata tak berdisiplin lah bagai. Haiyoooo tapi tape. Saya tak menjawab pun. Second, mak suka beli makanan. Merepek repek punya makanan. Beli biskut then snek sume. But abah tak suka. Tapi mak kata tape laa. Saya duduk rumah tak buat pape nanti tade makanan susah pulak. Hahaha sebab tu lah anak diorang nie gemok semacam. makanan banyak sangat. Sampai kadang kadang ada kawan kawan yang kata rumah saya syurga makanan. Hahahaha sengal. Pastu kat atas meja nie ada satu bakul. So bakul tu dah penuh dengan makanan. Biskut roti snek bagai. Dah menimbun macam gunung. Pastu abah bising. Abah kata dah macam mini market dah rumah nie. Hahahaha. Pastu ayat dea yang tak bole blah 'meh sini abah tolong habiskan makanan makanan kat dalam bakul nie eh'. Hahahaha padahal lapar tapi cakap banyak. Third, habit abah is bila makan suka suruh saya cuci pinggan. Ayat dea is ' angah, tolong abah cuci pinggan. Tolong abah kamu nie dapat banyak pahala. baik kejar pahala tu'. Kfine ! Terpaksalah buat. Hahaha kalau terpaksa pun tak dapat jugak pahala tu kann. So kalau abah tengah makan duduk dalam bilik. Kalau tak pun buat buat busy. Nanti dea cuci pinggan sendiri/ Kalau dea tengok tengah free jea kan. Main main hp, nanti dea suruh cuci pinggan dea. Hahahaha . Selama 18 tahun hidup dengan abah, tu lah perangai dea. But even apa pun dea tetap abah saya. Saya senang what dengan habit dea tu. :D Okayy. Tu jea yang nak tulis. At least dapat senyum masa tulis entry nie. Hahahaha kbye !


MohdJaafarHjErman <33

No comments: